Blog

Proč pít čistou vodu?

Voda je nejen důležitá pro samotné přežití, ale pravidelný přísun tekutin vám umožní zhubnout a dosaženou vysněnou váhu si i udržet.

Voda a trávení:
Voda hraje důležitou roli při trávení jídla a absorpci živin. Pokud mezi jídly nepijete dostatek vody, tvoří se vám v ústech málo slin a trpí tím zažívání.
Díky vodě se také z těla zbavíte odpadních látek. ( detoxikace organizmu nejvíce dopoledne )

Proč pít vodu:
S každým vydechnutím ze sebe uvolňujete zvlhčený vzduch – za den to dělá asi 2 sklenice vody. Vaše ledviny a střeva vyloučí denně dalších 6 sklenic vody a 2 sklenice se uvolňují skrze póry vaší kůže. To je celkem 10 sklenic, ale za chladného dne. Když je horko, když hodně sportujete nebo tvrdě pracujete, obvyklé množství uvolněné vody se může ztrojnásobit.
V průměru tedy v mírném klimatu a počasí (aniž se potíme horkem nebo námahou) potřebujeme asi 3,5 – 5 litru tekutin denně. Většina z nás ale pije sotva třetinu.
Je důležité si zapamatovat, že podle žízně spolehlivě neurčíme, kolik vody tělo potřebuje.

Pokud chcete zeštíhlet a váhu si udržet,  mějte stále po ruce jednu nebo dvě lahve čerstvé vody a během dne je vypijte.

Jak určit dostatečné množství vody na den?
Vydělte svoji hmotnost číslem 8. Vážíte-li 58 kg, vyjde vám 58 : 8 = 7,25 velkých sklenic. Toto číslo zaokrouhlete nahoru a dostanete 8 sklenic denně. Ale nezapomeňte, že je to výpočet pro chladnější den. Za horka nebo při sportu budete potřebovat více tekutiny.

Zohledněte svoje zdraví:
Za předpokladu, že netrpíte žádnou chorobou jater nebo ledvin, vám 8 a více sklenic vody denně pomůže při shazování kil a udržení váhy, ale i při zlepšování všech tělesných funkcí. Pití vody totiž hraje podstatnou úlohu v celkové regeneraci a redukčních programech.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadváha : Trápí vás nadbytečná kila?

Napsal: taurusclub Publikováno: 16.02. 2015

Nadváha : Trápí vás nadbytečná kila?

Už jste tolikrát drželi různé druhy diety, kdy jste jedli jen bílkoviny, vařili si polévky a večeřeli zeleninu? Takový jídelníček je velmi zrádný. Ale při návratu k běžné stravě následuje nepříjemný jo-jo efekt. Co jíst a co vynechat při hubnutí a jaký je ideální jídelníček na hubnutí?

Při každém hubnutí platí jednoduchý princip – musíte spálit více kalorií, než sníte.
To ale neznamená hladovění! Úspěšná dieta je taková, při které se budete stravovat správně a do svého denního programu také zařadíte pohyb. Jen tak si zajistíte zdravé hubnutí, bez toho aniž byste opět přibrali. U zdravého jídelníčku na hubnutí už budete chtít vytrvat i po docílení vysněné váhy. Proč? Musíte změnit svůj přístup k tomu co jíte. Začít jist zdravě.  

Princip jídelníčku na hubnutí:
Žádná hladovka ani dieta zaměřená pouze na jeden typ potraviny.
Vyvážený jídelníček, v němž jsou zastoupeny bílkoviny, sacharidy a v rozumné míře i zdravé tuky. Nesmí chybět zelenina a ovoce, čím více tím lépe.
Nutné je jíst pravidelně po menších porcích. 
To znamená 5 x denně po cca 2 až 3 hodinách.
Nutné je vynechat tučné a sladké jídlo – jmenovitě tučné maso, uzeniny, sladkosti, cukroviny, slazené nápoje ale i omáčky a omezit bílé pečivo.

Místo bílého pečiva si zvykněte na celozrnné – to vás lépe zasytí a je zdravější, (Obsahuje vlákninu).
Ke každému jídlu si dejte zeleninu – ať už formou salátu či přílohy.
Pijte dostatek vody – 2,5 litrů čisté pramenité vody je základem nejvíce důležité je pít ráno a dopoledne cca do 11h. Kdy se tělo zbavuje detoxikačních látek s těla a mělo by být vypito cca 1l. A v létě se snažte pít více až 5 litrů. Je to důležité s krze pocení ať člověk není dehydrovaný. Slazené čaje nahraďte bylinkovými. Člověk jenž málo pije může trpět bolesti hlavy a být unavený.
Naučte se vařit s potraviny jako jsou jáhly,kroupy, pohanka či kuskus. Jejich příprava je rychlá, jsou chutné a ideální do zdravého jídelníčku.
Hýbejte se – každý den si udělejte čas na pohyb aspoň 30 min.

Příklad;  sport, procházka, běh, a jízda na kole…atd…


Jídelníček na hubnutí na míru:
Každý z nás má jiné chutě a potřeby. Je možné, že zpočátku pro vás bude komplikované zásady jídelníčku na hubnutí dodržovat. Zkuste si v něm najít to své. Jídlo jenž vám nesednou tak se do této potraviny nenuťte. Vyberte si takovou potraviny, která vám chutná a nenadýmá vás a nedělá vám zle.


I jídelníček na hubnutí by měl být vyvážený.  Znamená to, že v něm mají své zastoupení bílkoviny (libové maso, nízkotučné mléčné výrobky, luštěniny), sacharidy (neboli přílohy – celozrnné pečivo, rýže, těstoviny, brambory…) i tuky (nejlépe kvalitní rostlinné oleje). Vitamíny a vlákninu pak dodá nejlépe zelenina a ovoce, které se může stát zajímavou svačinou a ukojit vaše chutě na sladké.


Ukázkový jídelníček na hubnutí:
Snídaně: Celozrnná bageta, žervé, rajče. K pití neslazený ovocný čaj.
Svačina: Mrkev.
Oběd: Přírodní krůtí plátek s celozrnnou rýží, dušená zelenina.
Svačina: Nízkotučný bílý jogurt.

20.03.2016