Už jste tolikrát drželi různé druhy diety, kdy jste jedli jen bílkoviny, vařili si polévky a večeřeli zeleninu? Takový jídelníček je velmi zrádný. Ale při návratu k běžné stravě následuje nepříjemný jo-jo efekt. Co jíst a co vynechat při hubnutí a jaký je ideální jídelníček na hubnutí?

Při každém hubnutí platí jednoduchý princip – musíte spálit více kalorií, než sníte.
To ale neznamená hladovění! Úspěšná dieta je taková, při které se budete stravovat správně a do svého denního programu také zařadíte pohyb. Jen tak si zajistíte zdravé hubnutí, bez toho aniž byste opět přibrali. U zdravého jídelníčku na hubnutí už budete chtít vytrvat i po docílení vysněné váhy. Proč? Musíte změnit svůj přístup k tomu co jíte. Začít jist zdravě.  

Princip jídelníčku na hubnutí:
Žádná hladovka ani dieta zaměřená pouze na jeden typ potraviny.
Vyvážený jídelníček, v němž jsou zastoupeny bílkoviny, sacharidy a v rozumné míře i zdravé tuky. Nesmí chybět zelenina a ovoce, čím více tím lépe.
Nutné je jíst pravidelně po menších porcích. 
To znamená 5 x denně po cca 2 až 3 hodinách.
Nutné je vynechat tučné a sladké jídlo – jmenovitě tučné maso, uzeniny, sladkosti, cukroviny, slazené nápoje ale i omáčky a omezit bílé pečivo.

Místo bílého pečiva si zvykněte na celozrnné – to vás lépe zasytí a je zdravější, (Obsahuje vlákninu).
Ke každému jídlu si dejte zeleninu – ať už formou salátu či přílohy.
Pijte dostatek vody – 2,5 litrů čisté pramenité vody je základem nejvíce důležité je pít ráno a dopoledne cca do 11h. Kdy se tělo zbavuje detoxikačních látek s těla a mělo by být vypito cca 1l. A v létě se snažte pít více až 5 litrů. Je to důležité s krze pocení ať člověk není dehydrovaný. Slazené čaje nahraďte bylinkovými. Člověk jenž málo pije může trpět bolesti hlavy a být unavený.
Naučte se vařit s potraviny jako jsou jáhly,kroupy, pohanka či kuskus. Jejich příprava je rychlá, jsou chutné a ideální do zdravého jídelníčku.
Hýbejte se – každý den si udělejte čas na pohyb aspoň 30 min.

Příklad;  sport, procházka, běh, a jízda na kole…atd…


Jídelníček na hubnutí na míru:
Každý z nás má jiné chutě a potřeby. Je možné, že zpočátku pro vás bude komplikované zásady jídelníčku na hubnutí dodržovat. Zkuste si v něm najít to své. Jídlo jenž vám nesednou tak se do této potraviny nenuťte. Vyberte si takovou potraviny, která vám chutná a nenadýmá vás a nedělá vám zle.


I jídelníček na hubnutí by měl být vyvážený.  Znamená to, že v něm mají své zastoupení bílkoviny (libové maso, nízkotučné mléčné výrobky, luštěniny), sacharidy (neboli přílohy – celozrnné pečivo, rýže, těstoviny, brambory…) i tuky (nejlépe kvalitní rostlinné oleje). Vitamíny a vlákninu pak dodá nejlépe zelenina a ovoce, které se může stát zajímavou svačinou a ukojit vaše chutě na sladké.


Ukázkový jídelníček na hubnutí:
Snídaně: Celozrnná bageta, žervé, rajče. K pití neslazený ovocný čaj.
Svačina: Mrkev.
Oběd: Přírodní krůtí plátek s celozrnnou rýží, dušená zelenina.
Svačina: Nízkotučný bílý jogurt.
Večeře: Zeleninový salát s rajčetem, tuňákem. Celozrnného chleba.